چه کسانی کاشت ابرو انجام ندهند!

شایع­ترین علت ریزش موی ابرو چیست؟

بیماری­های زمینه­ای مثل مشکلات تیروئیدی، حاملگی، کمبود ویتامین شایع­ترین علت ریزش ابروها هستند. عوامل دیگه­ای مثل انجام تاتو، هاشور، میکروبلیدینگ از عوامل شایع دیگه­ی ریزش ابروی طبیعی هستند و در رده سوم آسیب­های ناشی از سوانح مثل تصادف، سوختگی و جای شکستگی شایع­ترین عوامل ریزش ابروی طبیعی رو شامل میشن.

افراد مناسب کاشتن ابرو چه کسانی هستند؟

افراد کاندید کاشت ابروی طبیعی شامل آقایون یا خانم­هایی هستند که به صورت مادرزادی یا بر اثر بعضی از بیماری­ها دچار ریزش ابرو یا کم­پُشتی ابرو شدن. همچنین افرادی که بر اثر تاتو، هاشور یا میکروبلیدینگ ابروهاشون دچار ریزش شده. افرادی که در سوانحی مثل تصادف، سوختگی و جای شکستگی دچار نقص در ابرو شدن و همچنین افرادی که از مدل ابروهاشون راضی نیستن و می­خوان با کاشت ابرو تغییر مدل ابرو داشته باشن مثلاً لیفت دم ابروها رو داشته باشن.

کاشت ابرو چگونه انجام می­شود؟

در کاشت ابروی طبیعی موها از ناحیه پس سر که بانک مو حساب میشه برداشت میشه و با سوزن­های خیلی ظریفی در طبیعی­ترین جهت خواب و با تراکم بالا در ناحیه ابروها کاشته میشن.

چه تکنیک­هایی برای کاشت ابرو وجود دارد؟

برای کاشت ابروی طبیعی دو تکنیک کلی وجود داره: یکی برداشت نوار از پشت سر هست، یکی برداشت موها به صورت تار به تار هست. مزایای برداشت نوار نسبت به روش تار به تار اینه که موها به صورت گرافت­های نازک­تری قابل آماده­سازی هست بنابراین میشه که موها رو با تراکم بیشتری توی ابروها کار کرد همین طور به خاطر ساقه­ی موها بلندتره در روش برداشت نوار، در جهت­دهی می­تونیم جهت مناسب­تری برای موهای کاشت شده ایجاد بکنیم.

آیا روی تاتوها می­توان کاشت ابرو انجام داد؟

بله روی تاتو هم قابلیت کاشت ابروی طبیعی وجود داره. تقریباً ۹۰ درصد مراجعین کاشت ابرو تاتوی قبلی دارن. فقط احتمال نیاز به ترمیم کاشت ابرو با انجام تاتوی قبلی بالا میره. این هم به دلیل رنگ تاتو نیست، به خاطر آسیبی هست که سوزن تاتو یا هاشور یا میکروبلیدینگ به خون­رسانی پوست ممکنه وارد بکنه بنابراین نیازی نیست که تاتو قبل از کاشت ابرو {ریلیزر} یا ریمو بشه و اصلاً توصیه میشه که بعد از انجام کاشت ابرو اگر قسمت­هایی از تاتو بیرون کاشت موند همون قسمت­ها فقط لیزر یا ریمو بشه.

عمل کاشت ابرو چه مدت به طول می­انجامد؟

مدت زمان انجام کاشت ابروی طبیعی بین ۶ تا ۸ ساعت هست البته در شرایط خاص ممکنه این زمان کمتر یا بیشتر بشه. بستگی به حجم کار داره یا سختی شرایط کار.

مراقبت­های پس از کاشت ابرو چه مواردی هستند؟

بعد از کاشت ابروی طبیعی یک هفته اول مراقبت­های خاصی رو نیاز داره مثل چندین بار شست­وشو در طول روز، عدم استفاده از سیگار، غلیان و در معرض دود اینها قرار گرفتن، چیزی رو ابروها نباید کشیده بشه و در یک ماه اول هم نباید به ابروها ضربه بخوره و از کارهای سنگین و ورزش­های سنگین باید پرهیز بشه.

برای دیدن نتایج نهایی کاشت ابرو چه مدت زمان لازم است؟

زمان­بندی رؤیت نتایج کاشت ابرو به این صورته که در طول یک ماه اول ابروهای کاشت شده دچار ریزش میشن، بعد حدود سه تا چهار ماه حالت نهفتگی دارن زیر پوست، بعد از اون در ماه پنجم یا ششم شروع به رشد می­کنن، به مرور به تعداد و ضخامت موها اضافه میشه و نتایج نهایی بعد از یک سال قابلیت ارزیابی داره.

آیا کاشت ابرو عوارض و خطرات جانبی دارد؟

کاشت ابروی طبیعی به هیچ عنوان عوارض خطرناکی نداره. عوارضش هم بیشتر موقتی هست. حالت­هایی مثل ورم و کبودی اطراف چشم و ابروها حدود سه تا چهار روز ممکنه دوام داشته باشه. عوارض دیگه به هر حال جای زخم، قرمزی، التهاب، جوش، برآمدگی ممکنه توی افراد با پوست­های حساس رؤیت بشه که مدت­زمان بیشتری رو برای بهبودی لازم داشته باشه.

آیا امکان ریزش ابروهای کاشته شده وجود دارد؟

ریزش ابروهای کاشت شده بعد از گذشت یک سال که نتایج تثبیت شد فقط در شرایطی ممکنه اتفاق بیفته که فرد دچار بیماری­هایی باشه که از عوارض اون ریزش مو باشه، مثل بیماری کرونا که ممکنه ریزش مو بده. بنابراین ابروهای کاشت شده که از موهای سرد استفاده شده ممکنه دچار ریزش بشن. اگر این ریزش موقتی باشه، ریزش ابروهای کاشت شده هم موقتیه و اگر دائمی باشه این ریزش ممکنه دائمی باشه. در بعضی افراد هم که سابقه انجام تاتو یا شرایط خاص دارن ممکنه بعد از گذشت یک سال نوبتی از ابروها نگیره یا کم­پشت باشه و نیاز باشه که جلسه ترمیم کاشت ابرو انجام بشه. البته درصد این افراد خیلی کمه و حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افرادی رو شامل میشه که کاشت ابروی طبیعی انجام میدن. یعنی در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد بدون نیاز به جلسه ترمیم هیچ گونه ریزشی بعد از کاشت ابرو وجود نداره.

نوشته چه کسانی کاشت ابرو انجام ندهند! اولین بار در مجله پزشک برتر. پدیدار شد.

متن دیدگاه‌ها

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید