خطرات انجام جراحی های زیبایی توسط افراد غیر حرفه‌ای

خطرات انجام جراحی های زیبایی توسط افراد غیر حرفه‌ای

در حال حاضر انجام جراحی های زیبایی نسبت به گذشته آسان تر شده و برخی از آن ها به صورت سرپایی نیز صورت می‌گیرند. این عامل سبب شده تا برخی افراد مانند آرایشگران و افراد دارای سالن های زیبایی، این عمل ها را بیش از حد آسان گرفته و در نتیجه باعث بروز مشکلات و عوارض جدی در مراجعین خود شوند. عوارضی که گاهی اوقات نه تنها اصلاح آن ها بسیار مشکل است، بلکه ممکن است به قیمت از دست رفتن جان انسان ها بیانجامد. هزینه های این عمل ها نیز سبب شده که مورد استقبال افراد غیر متخصص و غیرحرفه‌ای قرار گیرد.

ممکن است انجام جراحی های زیبایی یک عمل بسیار پیچیده باشد که نیازمند گذراندن دوره های تخصصی برای متخصصان، جراحان و پزشکان باشد، اما به تازگی این جراحی ها توسط افراد سودجو و غیرحرفه‌ای که صلاحیت انجام این جراحی ها را ندارند، انجام می‌شود. همچنین، مکان هایی که این عمل ها در آن ها انجام می‌شوند از نظر وزارت بهداشت، غیراستاندارد است.

 هشدار سازمان نظام پزشکی کشور 

سازمان نظام پزشکی کشور در آخرین بررسی ها و آمارهای خود، نسبت به افراد غیر متخصص و غیر حرفه‌ای که عمل های زیبایی صورت و بدن را انجام می‌دهند هشدار جدی داد.

در حال حاضر برخی از آرایشگرها در محیط ها و شرایط غیر استاندارد اقدام به انجام عمل های زیبایی می‌کنند. برخی از رایج ترین این عمل ها بلفاروپلاستی، لیفت ابرو، تزریق بوتاکس و ژل و… می‌باشند و زمانی که این جراحی ها توسط افرادی غیر از پزشکان متخصص انجام می‌شوند، باعث بروز عوارض بسیار جدی و جبران ناپذیری خواهند شد.

طبق آمار منتشر شده توسط نظام پزشکی کشور، شمار پرونده هایی که در حال حاضر در پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرند و مربوط به جراحی های زیبایی توسط افراد غیر متخصص است، بی‌شمار است.

 افرادی که قصد انجام عمل های زیبایی دارند باید چه نکاتی را در نظر داشته باشند؟ 

نکته مهم که باید به آن اشاره کرد، بخشی از بروز این موارد بر عهده مراجعان این مراکز نیز می‌باشد. اعتماد و مراجعه به مراکز زیبایی که با تبلیغات فریبنده در صفحات مجازی اقدام به جلب افراد می‌نمایند، عدم انجام تحقیقات کافی درباره شخص یا مرکز و همچنین عدم آگاهی از محیط ها و اتاق های عمل که با استانداردهای وزارت بهداشت مغایرت دارند بخشی از این موارد هستند.

 عوارض انجام عمل های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص 

قطع عصب های صورت، نکروز (از بین رفتن بافت) وسیع بافت و ایجاد ناهنجاری هایی که شاید نیاز به چندین عمل ترمیمی داشته باشد تنها برخی از عواقب این گونه سهل انگاری ها می‌باشد.

توصیه می‌شود که قبل از انجام هر نوع عمل زیبایی و ترمیمی، اطلاعات پزشک مورد نظر خود را به صورت اینترنتی جستجو نمایید. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از سایت نظام پزشکی استفاده و اطلاعات کامل پزشک را با وارد کردن نام و نام خانوادگی دریافت نمایید.

تزریق ژل در لب توسط فرد غیر متخصص می‌تواند به نکروز کامل این عضو ختم گردد. همچنین، تزریق بوتاکس اگر توسط متخصص انجام نشود، می‌تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد که گاهی اوقات جبران آن توسط مجرب ترین متخصصان زیبایی نیز، امکان پذیر نخواهد بود.

منبع

نوشته خطرات انجام جراحی های زیبایی توسط افراد غیر حرفه‌ای اولین بار در مجله پزشک برتر. پدیدار شد.

متن دیدگاه‌ها

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید