ماساژ درمانی به چه افرادی توصیه می شود؟

سلام … به آب­ نمک یا به قول خودمان AQUA SALT خوش آمدید. من رافعی هستم، مدیر مجموعه خانه سلامت و تن­آسایی آب نمک. با ما همراه باشید تا شما را با خدمات مجموعه آب نمک یا AQUA SALT بیشتر آشنا کنیم. در این مجموعه تلاش شده تا فضایی متفاوت برای رسیدن شما به حس­های آرامش فراهم کنیم. پس در آب نمک بمانید.

سلام … ابراهیمی هستم، مدیریت لاین بانوان آکواسالت. امروز قرار است به تعدادی از سوالات پرتکرار شما در مورد خدمات مجموعه جواب دهم. خوشحال می­شوم که همراه من باشید.

شما در مرکزتان ده­ها نوع ماساژ دارید. چطور می­توانیم از بین آن­ها انتخاب کنیم؟

این کاملاً سلیقه­ای است و به هدف شما از ماساژ بستگی دارد. اگر می­خواهید فقط به آرامش برسید و یا این که تحمل فشار زیاد را ندارید، پیشنهاد من به شما ماساژهای سبک­تری مثل ماساژ ریلکسینگ، کِندل­ماساژ یا شکلات­ماساژ است. اما اگر گرفتگی دارید، درد دارید یا ورزشکار هستید و تمایل به ماساژهای پرفشار دارید، پیشنهاد من ماساژهای سنگین­تر مثل ماساژ دیپ، اسپورت یا اسپورت با سنگ داغ است. یک موقع­هایی است که درد و گرفتگی دارید اما تحمل فشار را هم ندارید، در آن موقع بهترین گزینه سنگ داغ، ماساژ تپه شن و نمک یا ماساژ آبی مجموعه است.

آیا ماساژ می­تواند از بروز بیماری­ها جلوگیری کند؟

ماساژ به تنهایی نمی­تواند عاملی برای جلوگیری از بیماری یا درمان بیماری باشد اما ماساژ یک سری فوایدی دارد مثل این که باعث می­شود جریان خون زیاد شود و این منجر به این می­شود که مواد مغذی بهتر به عضلات و بافت­ها برسد و مواد دفعی راحت­تر از خون دفع شوند. پس می­تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. همین عوامل کمک می­کند که روند درمان تسریع پیدا کند و یا این که بدن مقاومت بیشتری در برابر بروز بیماری­ها داشته باشد.

بهتر است ماساژ چه زمانی انجام شود؟

بهترین موقع برای دریافت ماساژ وقتی است که یک الی دو ساعت از وعده غذایی گذشته باشد. در این صورت شکم نه آن­قدر پر است که موقع ماساژ اذیت و ناراحت باشید، نه شکم آن­قدر خالی است که احساس ضعف، افت فشار خون و افت قند داشته باشید.

علت خستگی بعد از ماساژ چیست و درد ناشی از ماساژ تا چه زمانی باید از بین برود؟

خستگی و درد ناشی از ماساژ یک چیز کاملاً طبیعی است و به خاطر این ایجاد می­شود که سموم و اسیدلاکتیک که در عضلات تجمع پیدا کرده بودند آزاد شوند. این درد معمولاً بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت برطرف می­شود. برای کاهش این درد می­توانید آب زیاد مصرف کنید، حمام آب گرم بگیرید و موضع درد را کمپرس سرد کنید اما اگر درد طولانی شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

بهتر است چند وقت یک بار ماساژ تکرار شود؟

خیلی­ها فکر می­کنند ماساژ یک فعالیت لاکچری و غیرضروری است که نیاز به توجه جدی ندارد اما واقعیت این است که ماساژ علاوه بر این که می­تواند تفریح سالم باشد، یک سرمایه­گذاری بلندمدت در حیطه سلامتی شماست. پس خیلی مهم است همان طور که ورزش را به لایف­استایل زندگی سالم­مان اضافه می­کنیم، یک تایم مشخص هم برای ماساژ در نظر بگیریم. پیشنهاد من به افرادی که زندگی پرمشغله و پراسترسی دارند و همچنین ورزشکار هستند این است که تا حد امکان دو الی سه بار در هفته ماساژ دریافت کنند. سایر افراد که زندگی کم­استری دارند و مشغله کاری کم­تری دارند می­­توانند هر دو هفته یک بار ماساژ دریافت کنند.

آیا بانوان می­توانند در دوران سیکل ماهیانه خودشان ماساژ دریافت کنند؟

یکی از روش­هایی که می­توان با آن درد این دوران را کاهش داد، دریافت ماساژ است. ماساژ را هم می­توانید قبل از شروع سیکل دریافت کنید هم هم­زمان با شروع سیکل. ماساژی که متمرکز روی عضلات رحم و عضلات اطراف آن باشد می­تواند به کاهش درد خیلی کمک کند. اما یک نکته را در نظر بگیرید: ماساژ ممکن است باعث افزایش خون­ریزی و افت فشار خون شود پس تصمیم این که می­خواهید در این دوران ماساژ دریافت کنید یا خیر، به خودتان بستگی دارد و شناختی که از بدن و شرایط خود دارید.

آیا بعد از ماساژ کل بدن می­شود فعالیت ورزشی یا فعالیت سنگین داشت؟

بهتر است که بعد از ماساژ چند ساعتی را به استراحت اختصاص دهید تا بدن­تان بتواند خود را ریکاوری کند و از حالت رخوت و خلسه بعد از ماساژ دربیاید اما ممنوعیت جدی وجود ندارد. حتی خیلی از ورزشکاران قبل از شروع فعالیت ورزشی برای بهبود روند فعالیت خودشان ماساژ دریافت می­کنند. بعد از فعالیت ورزشی هم که توصیه می­شود حتماً ماساژ دریافت کنید تا بدن بتواند به سرعت خودش را ریکاوری کند و به حالت عادی برگردد.

ماساژ چه قدر برای دوری از استرس و تنش­ها مؤثر است؟

طی ماساژ جریان خود در بدن زیاد می­شود. گرمای بدن باعث می­شود که شما آرامش را تجربه کنید. ضربان قلب شما خیلی پایین می­آید و هورمون­های مثل اندروفین ترشح می­شود که باعث ایجاد حس نشاط و سرزندگی می­شود و هورمون کرتیزول یا هورمون استرس باعث می­شود استرس شما برطرف شود. پس ماساژ می­تواند هم کاهش دهنده استرس باشد و هم نشاط­آور.

امیدوارم این معرفی کوتاه به شما کمک کند تا اوقات خوشی را با ما در آب نمک بگذرانید. منتظر حضور گرم شما در آکواسالت هستیم. در آب نمک بمانید.

نوشته ماساژ درمانی به چه افرادی توصیه می شود؟ اولین بار در مجله پزشک برتر. پدیدار شد.

متن دیدگاه‌ها

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید