رژیم غذایی | سوالات متداول

رژیم غذایی | سوالات متداول

  سلام … من امیربهروز دقوقی هستم، پزشک عمومی که در زمینه دیابت، چاقی، تغذیه و طب ورزش در طول سال­های اخیر فعالیت می­کنم. در کشورهای دیگر به این مجموعه­ای که خدمت­تان گفتم، Lifestyle Medical Practitioner گفته می­شود یعنی پزشکی که در زمینه تغییر شیوه زندگی و درمان مشکلاتی که مربوط به شیوه زندگی است و عمده­ترین آن چاقی، بیماری دیابت و بیماری­های مفصلی است، می­تواند به بیمار کمک کند.

رویکردی که شما برای کاهش وزن استفاده می­کنید چه تفاوتی با سایر روش­های لاغری دارد؟

سوال بسیار خوبی است. بیشتر افراد این اتفاق برایشان می­افتد که نمی­توانند متعهدانه به رژیم و ورزش خود پایبند بمانند. دلیل آن این است که یک سری موانع ذهنی وجود دارد، افکار و احساسات ناخوشایند که منجر به رفتارهای ناکارآمد در افراد می­شود.

آیا استفاده از دستگاه­هایی برای لاغری را تأیید می­کنید؟

سایر روش­های لاغری روی مسائل جسمی بیشتر از همه تمرکز دارند و هیچ گونه تمرکزی روی موانع ذهنی که باعث می­شود افراد نتوانند وزن­شان را به خوبی پایین بیاورند، ندارد. در حقیقت اگر بخواهیم ریشه­ای با مسئله اضافه وزن و چاقی برخورد کنیم اول باید موانع ذهنی را شناسایی کنیم. بنابراین رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد کمک می­کند که این موانع شناخته شود، با این موانع به صورت مسالمت­آمیز روبرو شویم، فرد در حال و اکنون زندگی کند و در حقیقت ارزش­هایی که سال­ها به دنبال آن بوده را پیدا کند و بتواند در مسیر آن گام بردارد.

نوشته رژیم غذایی | سوالات متداول اولین بار در مجله پزشک برتر. پدیدار شد.

متن دیدگاه‌ها

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید